Szakmai cikkek  »  IT

IT szolgáltatások árazása 4 lépésben

A nagyvállalatok jelentős része az informatikát szolgáltatásként veszi igénybe. Az ezt nyújtó szervezet lehet külső szolgáltató, cégcsoporton belüli különálló jogi egység vagy a vállalat elkülönült informatikai szervezeti egysége is. Ilyenkor az IT controlling egyik kiemelt célja, hogy a szolgáltatói működést okozathű költségelszámolással támogassa. Ennek folyamatát mutatjuk be 4 lépésben. 1. Költséggyűjtés Először egy jól definiált […]

Tovább

Miért nem fogékony az üzlet a technológiai innovációkra? – 5 jóslat és a valóság.

Forradalmi változásokat reméltünk a szervezetek életében több technológiai trendtől is. Ezek azonban többnyire nem következtek be. (Trend alatt nem a konkrét technológiai fejlesztést értjük, hanem azokat a következményeket, melyeket ezekkel az innovációkkal kapcsoltunk össze.) Vajon maga a feltevés volt rossz (akár technológiai, akár üzleti értelemben), vagy pedig mi, munkatársak és vezetők nem értünk még meg az alkalmazásukra? Nézzük meg!

Tovább

Saját tablet a dolgozónál. Tiltsuk? Tűrjük? Támogassuk?

BYOD (Bring Your Own Device) néven emlegetik azt a konstrukciót, amikor a munkatársak saját tulajdonú eszközeiket (notebook, tablet, okostelefon) használják. Első ránézésre úgy tűnik, hogy ezzel mindenki jól jár: a munkavállaló saját, szeretett kütyüjén dolgozhat, a munkáltatót pedig nem terhelik az eszköz beszerzésének költségei.

Tovább

Kerüld el a fekete hattyút!

Az informatikai technológiák egységesítése – legyen szó alkalmazásplatformokról, adatbázis-technológiákról vagy operációs rendszerekről – igen gyakran alkalmazott akció a cégek hatékony informatikai működésének biztosítására. Egy-egy ilyen projekt végigvitele azonban magas komplexitásuk és jelentős erőforrásigényük miatt igen kockázatos, és sok esetben részben vagy egészben sikertelenül zárul.

Tovább