Árazási stratégiák digitális termékek vagy szolgáltatások esetén

Összefoglaló: IFUA Horváth & Partners
2016. november 30.

A digitális termékek, valamint az „as-a-service” jelleggel igénybe vehető komplex szolgáltatások árazási stratégiájának kialakítása során érdemes a „hagyományos” termékek vagy szolgáltatások árazásakor használt módszereken túl további szempontokat is bevonni, ebben nyújthatnak segítséget az Entrepreneur magazinban összegyűjtött irányelvek.

Minden marketingstratégiai döntés esetében kiemelt fontosságú a piaci helyzet, a versenytársak termékeinek ismerete, illetve a saját termék hozzáadott értékének megfogalmazása. Digitális termékek esetében ugyanakkor sokkal hangsúlyosabb szerepet játszik a lépcsőzetes vagy sávos árazás alkalmazása, a különböző szintű szolgáltatáscsomagok könnyen befogadható megfogalmazása, tartalmuk grafikai megjelenítése és összehasonlíthatóságuk megteremtése.

A digitális termékek esetében kulcsfontosságú lehet az ingyenes tesztidőszak biztosítása. A próbaidőszaki nyomonkövetés, valamint visszafizetési garancia biztosítása – különösen független, specializált szolgáltatók esetében – kritikus fontosságú lehet a potenciális vásárlók kezdeti bizalmatlanságának leküzdésében. Mindezt csak elősegítheti, ha a vásárláskor már eleve kiegészítő ingyenes szolgáltatásokat, termékeket is kínálunk, ezzel is erősítve a vásárlókban annak érzését, hogy nem egyetlen terméket, hanem egy komplett szolgáltatáscsomagot kapnak a pénzükért. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a digitális és „as-a-service” szolgáltatások vásárlói szemében már az információszerzés körülményei is üzenettel bírnak, különösen igaz ez a honlap kialakítására, így a minél kreatívabb megjelenésre és kiegészítő alkalmazásokra is.

Forrás: Entrepreneur