Fácánok és az online elemzés

A rovat szerkesztője ajánlja
2017. február 21.

Vadászni ment négy digitális szakember: az informatikai vezető, az online értékesítési vezető, az online marketingvezető és az online elemzés vezetője.

Úgy döntöttek, hogy egymás után fognak lőni, mert így „utolsó kattintás elemzés” alapján könnyen meg tudják állapítani, hogy ki, melyik fácánt lőtte le.

Elsőként az informatikai vezető emelte fel a fegyverét, de aztán rögtön le is engedte. „Bár ezek a madarak fácánnak néznek ki, nem lehetek teljesen biztos benne. Inkább kikérem a complience bizottság véleményét, mert nagy bajba kerülök, ha olyan madarat lövök le, amelyik nem is fácán. A jövő héten visszajövök” – mondta, és távozott.

Az online értékesítési vezető következett. Ő is felemelte, majd leengedte a puskáját. „Ezek kétségtelenül fácánok. De vajon készen állnak már a konverzióra? Nem szeretnék olyan fácánra lőni, amelyik még csak a marketing tölcsér elején tart. Jobb lesz, ha kimaradok ebből a körből.”

Az online marketingvezető már nem teketóriázott, hanem automata fegyverével teljesen beborította az égboltot lead-ekkel. Minden irányból madarak hullottak az égből. Verebek, galambok, sirályok, rétisasok, pelikánok, jégmadarak… Majd a marketingvezető izgatottan az elemzőhöz fordult, és megkérdezte: „Fácánokat is eltaláltam?”