2014. május 07.
IFUA Menedzsment tréning
Helyszín: Budapest
Időpont: 2024. április 23 - 25.
A képzés célja
Gyakorlati példákon keresztül bemutatni és
tudatosítani a különböző vállalati részterületek (üzleti egységek,
funkcionális területek) szoros együttműködésének jelentőségét a
stratégiaalkotás és annak megvalósítása során.
Képzésünket elsősorban értékesítési, termelési,
termékfejlesztési területen dolgozó vezetőknek, munkatársaknak ajánljuk,
akik szeretnék megismerni a stratégiai összefüggéseket, valamint a piac
és a verseny által a vállalatirányítással szemben támasztott
követelményeket.
Tematika
- Stakeholderek szerepe a vállalatirányításban
- Alapvető pénzügyi beszámolók (mérleg, eredménykimutatás, cash-flow) szerepe a vállalatirányításban
- Az alapvető beszámolók összefüggései, szerepük az elemzésben
- Pénzügyi elemzés a tartalékok feltárása érdekében
- Mutatók (ROS, ROE, ROA, stb.) használata az elemzésben
- Stratégiaalkotási módszertanok
- Jövőbeli piaci vonzerő beazonosítása (vevő, termék, piac)
- Funkcionális stratégiák kidolgozása (termelési, termékfejlesztési, beruházási területeken)
- Stratégiai akciók pénzügyi megtérülésének kiszámítása
- Rövid
távú tervezés (árbevétel- és költségtervek elkészítése,
eredménykimutatás összeállítása, likviditás-tervezés, finanszírozás)
- Piaci információk megszerzése és elemzése
- Versenytársakkal szembeni taktika kidolgozása (versenyzés vs. együttműködés)
- Ajánlatok kidolgozása (ár, szállítási határidő, fizetési határidő, stb.)
- Reagálás erősen változó, bizonytalan piaci környezetben
- Romló piaci környezet elemzése (megrendelések visszaesése, vevői fizetés romlása, hitelszűke)
- Cselekvési lehetőségek (opciók) értékelése
- A vállalati „fittség” szerepe nehéz helyzetekben
Eredmény
A képzéssel Ön az alábbi szituációkban szerez jártasságot, gyakorlati tapasztalatokat:
- Stratégiai döntések meghozatala komplex környezetben, a döntéshozatali folyamat kritikus tényezőinek beazonosítása
- A
döntések pénzügyi és nem pénzügyi mutatókra gyakorolt hatásai, a
döntések visszatükröződése a vállalati pénzügyi kimutatásokban, üzleti
és éves tervezés fő lépései
- Stratégiaalkotás és -értékelés piaci
versenyhelyzetben. Stratégiai célok és lehetőségek tudatos mérlegelése,
következmények átlátása. A célok elérését biztosító akciók
számszerűsítési módszertanának elsajátítása
Módszertan
Az üzleti szimulációs társasjátékban vállalatok versenyeznek egymással, a munka 3-4 fős csapatokban folyik.
Időtartam
3 nap
A képzés célja
Gyakorlati példákon keresztül bemutatni és
tudatosítani a különböző vállalati részterületek (üzleti egységek,
funkcionális területek) szoros együttműködésének jelentőségét a
stratégiaalkotás és annak megvalósítása során.
Képzésünket elsősorban értékesítési, termelési,
termékfejlesztési területen dolgozó vezetőknek, munkatársaknak ajánljuk,
akik szeretnék megismerni a stratégiai összefüggéseket, valamint a piac
és a verseny által a vállalatirányítással szemben támasztott
követelményeket.
Tematika
- Stakeholderek szerepe a vállalatirányításban
- Alapvető pénzügyi beszámolók (mérleg, eredménykimutatás, cash-flow) szerepe a vállalatirányításban
- Az alapvető beszámolók összefüggései, szerepük az elemzésben
- Pénzügyi elemzés a tartalékok feltárása érdekében
- Mutatók (ROS, ROE, ROA, stb.) használata az elemzésben
- Stratégiaalkotási módszertanok
- Jövőbeli piaci vonzerő beazonosítása (vevő, termék, piac)
- Funkcionális stratégiák kidolgozása (termelési, termékfejlesztési, beruházási területeken)
- Stratégiai akciók pénzügyi megtérülésének kiszámítása
- Rövid
távú tervezés (árbevétel- és költségtervek elkészítése,
eredménykimutatás összeállítása, likviditás-tervezés, finanszírozás)
- Piaci információk megszerzése és elemzése
- Versenytársakkal szembeni taktika kidolgozása (versenyzés vs. együttműködés)
- Ajánlatok kidolgozása (ár, szállítási határidő, fizetési határidő, stb.)
- Reagálás erősen változó, bizonytalan piaci környezetben
- Romló piaci környezet elemzése (megrendelések visszaesése, vevői fizetés romlása, hitelszűke)
- Cselekvési lehetőségek (opciók) értékelése
- A vállalati „fittség” szerepe nehéz helyzetekben
Eredmény
A képzéssel Ön az alábbi szituációkban szerez jártasságot, gyakorlati tapasztalatokat:
- Stratégiai döntések meghozatala komplex környezetben, a döntéshozatali folyamat kritikus tényezőinek beazonosítása
- A
döntések pénzügyi és nem pénzügyi mutatókra gyakorolt hatásai, a
döntések visszatükröződése a vállalati pénzügyi kimutatásokban, üzleti
és éves tervezés fő lépései
- Stratégiaalkotás és -értékelés piaci
versenyhelyzetben. Stratégiai célok és lehetőségek tudatos mérlegelése,
következmények átlátása. A célok elérését biztosító akciók
számszerűsítési módszertanának elsajátítása
Módszertan
Az üzleti szimulációs társasjátékban vállalatok versenyeznek egymással, a munka 3-4 fős csapatokban folyik.
Időtartam
3 nap
További információk és jelentkezés »