IFUA Menedzsment tréning

Helyszín: Budapest
Időpont: 2019. október 15 - 17.

A képzés célja

Gyakorlati példákon keresztül bemutatni és
tudatosítani a különböző vállalati részterületek (üzleti egységek,
funkcionális területek) szoros együttműködésének jelentőségét a
stratégiaalkotás és annak megvalósítása során.

Képzésünket elsősorban értékesítési, termelési,
termékfejlesztési területen dolgozó vezetőknek, munkatársaknak ajánljuk,
akik szeretnék megismerni a stratégiai összefüggéseket, valamint a piac
és a verseny által a vállalatirányítással szemben támasztott
követelményeket.

Tematika

  • Stakeholderek szerepe a vállalatirányításban
  • Alapvető pénzügyi beszámolók (mérleg, eredménykimutatás, cash-flow) szerepe a vállalatirányításban
  • Az alapvető beszámolók összefüggései, szerepük az elemzésben
  • Pénzügyi elemzés a tartalékok feltárása érdekében
  • Mutatók (ROS, ROE, ROA, stb.) használata az elemzésben
  • Stratégiaalkotási módszertanok
  • Jövőbeli piaci vonzerő beazonosítása (vevő, termék, piac)
  • Funkcionális stratégiák kidolgozása (termelési, termékfejlesztési, beruházási területeken)
  • Stratégiai akciók pénzügyi megtérülésének kiszámítása
  • Rövid
    távú tervezés (árbevétel- és költségtervek elkészítése,
    eredménykimutatás összeállítása, likviditás-tervezés, finanszírozás)
  • Piaci információk megszerzése és elemzése
  • Versenytársakkal szembeni taktika kidolgozása (versenyzés vs. együttműködés)
  • Ajánlatok kidolgozása (ár, szállítási határidő, fizetési határidő, stb.)
  • Reagálás erősen változó, bizonytalan piaci környezetben
  • Romló piaci környezet elemzése (megrendelések visszaesése, vevői fizetés romlása, hitelszűke)
  • Cselekvési lehetőségek (opciók) értékelése
  • A vállalati „fittség” szerepe nehéz helyzetekben

Eredmény

A képzéssel Ön az alábbi szituációkban szerez jártasságot, gyakorlati tapasztalatokat:

  • Stratégiai döntések meghozatala komplex környezetben, a döntéshozatali folyamat kritikus tényezőinek beazonosítása
  • A
    döntések pénzügyi és nem pénzügyi mutatókra gyakorolt hatásai, a
    döntések visszatükröződése a vállalati pénzügyi kimutatásokban, üzleti
    és éves tervezés fő lépései
  • Stratégiaalkotás és -értékelés piaci
    versenyhelyzetben. Stratégiai célok és lehetőségek tudatos mérlegelése,
    következmények átlátása. A célok elérését biztosító akciók
    számszerűsítési módszertanának elsajátítása

Módszertan

Az üzleti szimulációs társasjátékban vállalatok versenyeznek egymással, a munka 3-4 fős csapatokban folyik.

Időtartam

3 nap

A képzés célja

Gyakorlati példákon keresztül bemutatni és
tudatosítani a különböző vállalati részterületek (üzleti egységek,
funkcionális területek) szoros együttműködésének jelentőségét a
stratégiaalkotás és annak megvalósítása során.

Képzésünket elsősorban értékesítési, termelési,
termékfejlesztési területen dolgozó vezetőknek, munkatársaknak ajánljuk,
akik szeretnék megismerni a stratégiai összefüggéseket, valamint a piac
és a verseny által a vállalatirányítással szemben támasztott
követelményeket.

Tematika

  • Stakeholderek szerepe a vállalatirányításban
  • Alapvető pénzügyi beszámolók (mérleg, eredménykimutatás, cash-flow) szerepe a vállalatirányításban
  • Az alapvető beszámolók összefüggései, szerepük az elemzésben
  • Pénzügyi elemzés a tartalékok feltárása érdekében
  • Mutatók (ROS, ROE, ROA, stb.) használata az elemzésben
  • Stratégiaalkotási módszertanok
  • Jövőbeli piaci vonzerő beazonosítása (vevő, termék, piac)
  • Funkcionális stratégiák kidolgozása (termelési, termékfejlesztési, beruházási területeken)
  • Stratégiai akciók pénzügyi megtérülésének kiszámítása
  • Rövid
    távú tervezés (árbevétel- és költségtervek elkészítése,
    eredménykimutatás összeállítása, likviditás-tervezés, finanszírozás)
  • Piaci információk megszerzése és elemzése
  • Versenytársakkal szembeni taktika kidolgozása (versenyzés vs. együttműködés)
  • Ajánlatok kidolgozása (ár, szállítási határidő, fizetési határidő, stb.)
  • Reagálás erősen változó, bizonytalan piaci környezetben
  • Romló piaci környezet elemzése (megrendelések visszaesése, vevői fizetés romlása, hitelszűke)
  • Cselekvési lehetőségek (opciók) értékelése
  • A vállalati „fittség” szerepe nehéz helyzetekben

Eredmény

A képzéssel Ön az alábbi szituációkban szerez jártasságot, gyakorlati tapasztalatokat:

  • Stratégiai döntések meghozatala komplex környezetben, a döntéshozatali folyamat kritikus tényezőinek beazonosítása
  • A
    döntések pénzügyi és nem pénzügyi mutatókra gyakorolt hatásai, a
    döntések visszatükröződése a vállalati pénzügyi kimutatásokban, üzleti
    és éves tervezés fő lépései
  • Stratégiaalkotás és -értékelés piaci
    versenyhelyzetben. Stratégiai célok és lehetőségek tudatos mérlegelése,
    következmények átlátása. A célok elérését biztosító akciók
    számszerűsítési módszertanának elsajátítása

Módszertan

Az üzleti szimulációs társasjátékban vállalatok versenyeznek egymással, a munka 3-4 fős csapatokban folyik.

Időtartam

3 nap

További információk és jelentkezés »