Stratégia és controlling

Helyszín: Budapest
Időpont: 2020. április 21 - 23.

Ez a lépcső a stratégiai menedzsmenthez kapcsolódó fogalmakat, a stratégiai elemzés, a stratégiaalkotás, a céllebontás és az üzleti tervezés módszereit tárja a hallgatók elé. Az alapvetően tréning jellegű képzés során az előadók rövid szakmai prezentációkkal mutatják be az üzleti szimuláció adott eseményeihez tartozó elméleti ismereteket.

A legfontosabb megválaszolandó kérdések:

  • Melyek a legismertebb stratégiai menedzsment megközelítések?
  • Milyen elemzési módszereket alkalmazzunk a vállalatvezetők stratégiai feladatainak támogatásához?
  • Melyek a legelterjedtebb stratégiaalkotási módszerek?
  • Miképp biztosítható a stratégiai elképzelések operatív megvalósítása?
  • Hogyan készítsük el az üzleti tervet?
  • Milyen módszerekkel kapcsolható össze a stratégia, az üzleti tervezés, a projekttervezés és az operatív tervezés?
  • Hogyan építsük fel a stratégiai teljesítmény-mutatókon alapuló irányítási rendszert (Balanced Scorecard)?
  • Milyen lépésekkel jutunk el a tervektől az intézkedésekig?
  • Hogyan célszerű az egyes üzleti és funkcionális területeknek együttműködniük a vállalati szinergia érdekében?

Módszertani sajátosság

A képzésen üzleti szimulációt (Global Factory ©) alkalmazunk, melynek során vállalatok versenyeznek egymással.  A vállalatok vezetését a tréning résztvevőiből álló csapatok látják el, akiknek döntéseket kell hozniuk a hosszú távú stratégiát illetően, a megvalósítást lehetővé tevő akciókról (pl. marketing, termékfejlesztés, beruházások), a következő évek büdzséjéről, tendereken való indulásról, a vevőknek adandó ajánlatok tartalmáról (pl. ár, szállítási határidő, fizetési feltétel), a szállítókkal való együttműködésről, illetve a vállalat rövid és hosszú távú finanszírozásáról.