A következő példa bemutatja, hogyan javíthatja az üzletágak közötti szinergia a jövedelmezőséget.
Gyárlátogatás egy gumigyárban, a látogatócsoport éppen az etetőcumit gyártó gépsor mellett áll.
– Sí, pop, sí, pop, sí, pop, sí, pop, … – zúg a masina.
– A gép „sí” hangot ad, amikor megformázza a cumit, és „pop” hangot, amikor tűvel kilyukasztja azt – magyarázza a vezető.
Nem sokkal később, az óvszergyártó gépsor előtt ismerős hangot hallanak:
– Sí, sí, sí, pop, sí, sí, sí, pop,…
– Itt mit jelent a „pop”? – érdeklődik az egyik látogató.
– Ugyanazt, mint az előbb: a „sí” formáz, a „pop” lyukaszt. Ezt az újítást a controllerünk javaslatára hajtottuk végre.
– Újítás? – hallatszik a döbbent kérdés. – Ez nem tehet túl jót az óvszer-üzletág bevételének!
– Hát annak tényleg nem – feleli amaz titokzatos arccal –, de amióta bevezettük a változtatást, az etetőcumi-üzletág ismét virágzásnak indult…!