A játék megváltozott – a hagyományos értékesítésnek vége!

Palotai Bálint
2014. március 18.

A hagyományos értékesítés kora leáldozott. A 21. század technológiai fejlődése, a fogyasztói szokások változása és a folyamatos költségcsökkentési törekvések miatt az ügyfelekért folytatott verseny új szabályok szerint folyik.

A Controlling Világ márciusi számát is azért szenteltük az értékesítésnek, hogy bemutassuk az új játékszabályokat, és segítséget adjunk a felkészüléshez mind a controllerek, mind a menedzserek számára.

Új piacok meghódítása? A részesedés növelése a meglévő piacokon? Vagy új értékesítési csatornák bevezetése? Esetleg az értékesítők munkájának hatékonyabbá tétele? Számos kérdés, amelyek egy értékesítési vezető fejében megfordulhatnak, ha a területét szeretné sikeresebbé tenni. Bár minden vállalat más-más kihívásokkal küzd, meggyőződésünk, hogy az értékesítés területén (is) vannak olyan globális és hazai trendek, amelyek egy irányba mutatnak. A következőkben megpróbáljuk összefoglalni ezeket, 10 jó tanács formájában. Íme, a lista:

1. Törekedjünk jobban ügyfeleink megtartására!

2. Szegmentáljuk (újra) az ügyfeleinket!

3. Használjuk (ki) az új értékesítési csatornákat!

4. Hangoljuk össze a csatornáinkat!

5. Üzletkötők helyett tanácsadókat alkalmazzunk!

6. Tervezzük és mérjük az aktivitást!

7. Értékesítsünk „okosan”!

8. Minimalizáljuk az értékesítők adminisztratív feladatait!

9. Motiváljuk az értékesítőket!

10. Döntsünk okosan!