Úton jubileumi évforduló felé
A munkában, a közlekedésben és a magánéletben világszerte évente több millió baleset történik. A DEKRA ezt szeretné megváltoztatni – és ebben a cégcsoport „Vízió 2025″ stratégiája fontos szerepet játszik. Az 1925-ben alapított a DEKRA egy gépjármű ellenőrzéssel foglalkozó szervezetből vezető nemzetközi biztonsági szolgáltatóvá vált számos területen. Szolgáltatásai közé tartoznak többek között: a járművek átvizsgálása, kárfelmérés, biztonsági ellenőrzések, anyagok és termékek tesztelése, továbbképzések tartása, valamint minősítési és tanácsadási szolgáltatások nyújtása. A DEKRA az elmúlt időszakban gyorsan növekedett (35 ezer alkalmazottja van 50 országban, és több mint 60 akvizíciót hajtott végre az elmúlt 5 évben).
Ez a gyors fejlődés két alapvető kérdést helyezett a középpontba: Miért létezik a DEKRA vállalat? És mit kell tenni ahhoz, hogy 2025-ben, a cég 100. születésnapján is sikeres legyen? A Horváth & Partners éves Stratégiai menedzsment konferenciáján Dr. Kerim Galal, a DEKRA Stratégiai Folyamatok vezetője tartott előadást a stratégiafejlesztés sikertényezőiről. Bemutatta, hogyan tehetők a stratégiai változások személyessé, kézzelfoghatóvá a munkavállalók számára.
Iránymutatás a vállalat számára vízióval és stratégiával
A cégcsoport stratégiájának fejlesztése során először
határozták meg. Ezután konkretizálták a vállalati küldetést és kidolgozták a munkavállalói értékeket.
Erre az új jövőképre alapozva definiálták a 2020-as konszernstratégiát. A vállalati céllebontás kiindulási pontját a célrendszer („stratégiai térkép”) és a stratégiai terv képezték. Több, mint 20 üzleti egység dolgozta ki ennek alapján a saját egyéni stratégiai hozzájárulását. Erre a feladatra ún. multiplikátor munkatársakat képeztek ki, akik egy központilag kidolgozott eljárási modell alapján irányították a stratégiai folyamatot. Hasonló folyamat korábban nem volt a DEKRA-nál. Ez fokozott együttműködéshez vezetett, biztosította az egységes vállalati irányt és pozitív atmoszférát teremtett a változások megindításához.
A víziótól az akcióig
Egy, a stratégiából levezetett intézkedési program a konszernstratégiát a végrehajtási fázisba vezette. Ezek a vállalati kezdeményezések az alábbiak: Thought Leadership, Strategic Marketing & Sales, Innovation Strategy & Processes, Global Excellence, Change Management Vision 2025 und Corporate Culture & Communication. Minden témáért egy igazgatósági tag felelős, a végrehajtásban nemzetközi, interdiszciplináris csapatok vesznek részt.
A stratégia három sikertényezője
Dr. Kerim Galal szerint a stratégia fejlesztése során a sikerességet az alábbi három kulcstényező befolyásolja:
A változás személyessé és kézzelfoghatóvá tétele
Az új stratégia változást jelent a vállalat számára. Ezen a ponton elengedhetetlen az összes alkalmazott korai szakaszban történő bevonása és annak megmutatása, hogy egy átalakulás következik. A startpisztoly eldördülését a Global Management Meeting jelentette a DEKRA 90. születésnapján 2015 júliusában, a cég 500 topvezetőjével. A vízió és stratégia témában szervezett workshopok, ahol az interakcióra helyezték a hangsúlyt, rendkívül pozitív visszajelzést kaptak a résztvevőktől.
Emellett kialakításra került a „Változásmenedzsment Vízió 2025″ konszern kezdeményezés, mely egy változási folyamatot jelent minden alkalmazott számára. A munkavállalóknak lehetőségük nyílt „biztonsági nagykövet” képesítést szerezni, bevezették a DEKRA biztonsági napot, és egy ingyenes elsősegély programot ajánlottak fel valamennyi munkatárs számára.
Ha még többet szeretne tudni a stratégiai menedzsment témájáról, jöjjön el a Controlling Akadémia 3. lépcsőjére!
A stratégia 3 sikertényezője a DEKRA szerint
Forrás: Haufe.de