Maszek tablet a cégeknél

Havas Levente
2012. február 27.

Beengedni, supportálni a privát eszközöket a vállalati folyamatokba? Nagy-Britanniában már megteszik a cégek. Érdekes új megközelítése a költséghatékonyságnak, ami security, üzemeltetés, teszt menedzsment oldalról biztos, hogy új, egyedi szabályozásokkal is járt, járni fog még.

Beengedni, supportálni a privát eszközöket a vállalati folyamatokba? Nagy-Britanniában már megteszik a cégek. Érdekes új megközelítése a költséghatékonyságnak, ami security, üzemeltetés, teszt menedzsment oldalról biztos, hogy új, egyedi szabályozásokkal is járt, járni fog még. (Vegyük például a mindennapi naptárkezelést – hol sikerül, hol nem – magam tapasztaltam az "érdekességeket", márpedig a naptár meghatározó erőforrásmenedzsment eszköz.) Az angol királyi család beszállítója, a John Lewis üzletlánc iPad mellett Cisco Cius használatát is tervezi, ami arra is rámutat, hogy homogén megoldás így sem érhető el. A hierarchikus, fenntartható használatra figyelmet kell szentelniük (méghozzá nem egy-két napos pilot projektekkel), mert az egységes és megfelelő kommunikáció megteremtése nem triviális a más platformú, koncepciójú eszközök esetében. Márpedig a magyar libamáj ezért nem késhet a királyi asztalról!

Hoppá, a kisördög kopogtatott.
De mi van akkor, ha a kedves munkatárs távozik a cégtől az eszközével együtt?
Azt gondolom, hogy a történet ilyenformán jó marketingje a tableteknek, de számos részletre nem tért ki. Biztos vagyok benne, hogy komoly ráfordítású elemzések, tesztek, business case-ek, auditok, roadmap-ek előzték meg a magántabletek beengedését a céghez.
A papírköltség csökkentés és a személyesebb kommunikáció (a Wellcome Trust jótékonysági szervezet, illetve a Barclays bank motivációja) abszolút benne van. Magam is alkalmazom ügyfél- és projekttalálkozókon (magunknak fekete fehérben szoktunk nyomtatni; a tableten viszont minden élmény megmarad, csak a fájl formátumra kell figyelni, és még jegyzetelni is tudok). Van, amikor csak olvasás céljából, de prezentációt is mutattam be már rajta kis hallgatóság előtt. Igaz, olykor még pironkodok az ügyfelek előtt a "modernség" okán, de azzal, hogy nem a notebook mögé bújnak a résztvevők, jóval nyitottabb lesz a párbeszéd. A Barclaysnál is ezt tapasztalják, viszont a hazai viszonyok közepette mostanság óvatos lennék a bevezetésében.

Egy biztos. A tabletekkel számolni, és velük együtt fejlődni kell folyamatokban és működésben is. Ennélfogva a CIO-knak, az őket kiszolgáló integrátoroknak, gyártóknak ki kell bővíteniük azokat a válaszokat, amelyeket eddig adtak az ICT-ben élő UC-re (unified communication; egységes kommunikáció, ami a számos kommunikációs lehetőséget, csatornát – például telefónia, chat, mail, kollaboráció, stb. – kell, hogy szabályozza technológiával, technológiai standardokkal, integrációval, hogy ne zaj uralkodjon a vállalatoknál). Hogy a CxO irányítás, kommunikáció a megfelelő minőségben, időben, költségszinten jusson el az érintettekhez.