„Egy biztos: nagy kihívások előtt állunk az autóiparban”

Horváth & Partners
2011. május 01.

Interjú Hans Dieter Pötsch úrral, a Volkswagen AG Igazgatóságának pénzügyekért és controllingért felelős tagjával, aki közel nyolc éve tölti be ezt a pozíciót. 2009 óta emellett a Porsche Igazgatóságának is tagja, ahol ugyanezért a területért felelős.
Pötsch úr 2004-ben tartott előadást Budapesten, a „Volkswagen konszern pénzügyi irányításának fejlődési irányai” címmel.

A wolfsburgi székhelyű VW konszern a legnagyobb autógyártó Európában, és nemzetközi szinten is a piacvezetők közé tartozik. Hét európai ország kilenc autómárkája tartozik a cégcsoporthoz: a Volkswagen, az Audi, a SEAT, a Skoda, a Volkswagen haszongépjárművek, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Scania. Minden márka saját karakterjegyekkel rendelkezik, és önállóan működik a piacon. A termékpaletta az alacsony fogyasztású kisautóktól a luxuskategóriás autócsodákig terjed. A haszongépjárművek szegmensében a kínálat a pick-upoktól az autóbuszokon keresztül egészen a kamionokig terjed. Mindezeken túl a Volkswagen Financial Services AG – Európa legnagyobb gépjármű-finanszírozó cége – is a cégcsoporthoz tartozik. Több mint 7 millió eladott gépjárművel a Volkswagen-csoport 2010-ben új rekordot ért el az értékesítés terén – ezzel nemzetközi terjeszkedésének is további lendületet adva.

Az interjút Dr. Michael Kieninger, a Horváth AG partnere és igazgatósági tagja készítette.

Kieninger: Milyen irányítási filozófia alapján vezeti a Volkswagen konszern igazgatósága a márkák szerint felépülő vállalatot? Melyek az irányítási kulcsmutatók?

Pötsch: A Volkswagen pénzügyi célrendszere a vállalati érték folyamatos és fenntartható növelését irányozza elő, ez áll a középpontban. Annak érdekében, hogy az autóipari üzleti szegmensben hatékonyan tudjuk megtervezni az erőforrás-felhasználást, már jó tíz évvel ezelőtt bevezettük az értékalapú irányítást. Meghatározó mutatók a tőkeköltség és a tőkemegtérülés, melyek által a modellpalettánk

Cimkék: , , , , , , , , , , , ,