A mai fiatalok könnyen váltanak. Cserélgetik a lakóhelyeket, az iskolákat, majd a munkahelyeket is. Számukra válóok, ha a feladat nem elég érdekes, ha az előmenetel nem elég gyors, ha nem vonják be őket a döntésekbe, vagy egyszerűen csak rossz a munkahelyi légkör.
A mai fiatalok könnyen váltanak. Cserélgetik a lakóhelyeket, az iskolákat, majd a munkahelyeket is. Számukra válóok, ha a feladat nem elég érdekes, ha az előmenetel nem elég gyors, ha nem vonják be őket a döntésekbe, vagy egyszerűen csak rossz a munkahelyi légkör.
A mai fiatalok soha nem éltek internet nélkül, „be vannak drótozva”, értenek a legújabb eszközökhöz és rugalmasan kezelik azokat. Percek alatt mérhetetlen mennyiségű adatot tudnak begyűjteni társaiktól, és megosztják egymással a tudást. A jövő munkavállalójaként az egyik legfőbb erényük az lesz, hogy villámgyorsan fel tudják dolgozni az információkat. (Az Y és a Z generáció iránt érdeklődőknek ajánlom Tari Annamária azonos című műveit.)
A mai fiatalok elsődleges hírforrása a web. Ezért a jövő vállalatának készségszinten kell alkalmaznia a közösségi média (Google, Facebook, LinkedIn, stb…) eszközeit. Minden eddiginél fontosabb lesz a munkaadóknak kitűnni a tömegből – a vállalati karrieroldalaknak már alig lehet esélyük ezt az elvárást önmagukban teljesíteni. Fontos, hogy a vállalat internetes oldala ne kiindulópont legyen a munkakereső számára, hanem érkezési pont.
Ha megtaláltuk azt a tehetséges fiatalt, akire a vállalatunknak szüksége van, munkánk nem ért véget, csak elkezdődött. Meg is kell tartanunk őt, s „menedzselnünk” kell az elvárásait.
Az Európai Unió – és benne hazánk – rövidesen munkaerőhiánnyal fog szembesülni, mert a társadalmak egyre idősödnek. Sürget tehát az idő, hogy a vállalatok elgondolkodjanak azon, mivel tehetik a lehető legvonzóbbá magukat a jövő munkavállalói számára.
Egyéniséggé nevelt fiataljaink megszerzésének és megtartásának egyik sarkköve, hogy karrierjüket egyénileg menedzseljük. Ehhez bemutatok három jó gyakorlatot – a teljesség igénye nélkül.