„Beszerzési Teljesítményértékelés” felmérés

*
2017. október 10.

Ha egy beszerzési területért felelős vezető a magyarországi beszerzési szervezetek felépítéséről, működéséről és teljesítményéről keres benchmarkokat, elég nehéz helyzetben van, mivel szinte kizárólag nemzetközi tanulmányokból tud összehasonlító adatokat szerezni. Ezen a helyzeten szerettünk volna változtatni, amikor 2011-ben az első felmérést elvégeztük.

Akkor azt ígértük, hogy 1-2 évenként aktualizáljuk a benchmark felmérést a beszerzési területre. Kutatásunk során a Horváth & Partners 360 Performance Analysis módszertanát használjuk. Kérdéseink a beszerzési szervezetek kialakítására, működési módjára, folyamataira, teljesítményének mérésére, valamint az igénytől a kifizetésig tartó folyamatra irányulnak. A felméréssel egy karbantartott, magyarországi beszerzési benchmark információs központ létrehozása a célunk.

Néhány kérdés erejéig a Beszerzés 4.0-val is foglalkozunk, mely elősegítheti a vállalatok beszerzési területének felkészülését a digitalizációra, valamint az ezzel kapcsolatos kihívások beazonosítását.

Minden magyarországi vállalatnak segítséget szeretnénk nyújtani ahhoz, hogy pozícionálni tudják magukat a hazai piacon. Reményeink szerint a felmérés eredményeiből nyert átfogó kép minden résztvevőnek kulcsként szolgál majd ahhoz, hogy összehasonlíthassa a saját és a hozzá hasonló magyarországi cégek érettségét. Az értékelés eredményei alapján minden résztvevőnek lehetősége van arra, hogy a helyi viszonyok figyelembevételével tudja kijelölni a fejlesztési irányait.

Felmérésünk kvalitatív és kvantitatív szempontokat foglal össze 6+1 dimenzió mentén, mégpedig:

  • Beszerzési stratégia
  • Kategória menedzsment
  • Beszerzési szervezet és folyamatok
  • Munkatársi kvalitások
  • Szállító- és kockázatmenedzsment
  • Teljesítménymérés
  • Beszerzés 4.0

A felmérés az alábbi iparágakra terjed ki:

  • autóipar, autóipari beszállítók
  • elektronika
  • fogyasztási és ipari javak
  • kereskedelem
  • közüzemi szolgáltatók, energiacégek
  • olajipar
  • telekommunikáció
  • gyógyszeripar
  • vegyipar
  • szállítás, logisztika

 

A kérdőívet ezen a linken találja.

 

A felmérésben érintett témákra vonatkozóan az alábbi linken talál további információkat:

http://www.horvath-partners.com/hu/szakertelmuenk/vallalatiranyitasi-szakertelem/beszerzes-es-mukoedesoptimalizalas/beszerzes/

Esetleges kérdéseivel kapcsolatosan szívesen állunk rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken:

Werle Zoltán
vezető tanácsadó
Organization & Operations Competence Center – Beszerzés szegmens

mobil:  +36 30 382-8843

e-mail: zoltan.werle@horvath-partners.com