Mit adhatnak a filozófusok a vállalati vezetőknek?

2018. november 13.

Anders Indset napjaink egyik legismertebb és legfelkapottabb üzleti filozófusa. Karizmatikus személyisége és inspiráló beszéde révén vezetőknek szóló előadásai arénákat töltenek meg szerte a világon. (Ízelítő videó.)

 

 

Tanainak fő irányvonala a gyakorlati filozófia üzleti világba való implementálása a vezetőkön keresztül. Egy olyan világot álmodott meg, melyben a változás vezetői rugalmas gondolkodók, akik készek feláldozni magukat a tudomány és a technológia oltárán egyaránt. Tehát amire ma igazán szükségünk van, az nem más, mint a gondolkodók reneszánsza – állítja Indset.

 

De hogy ne vesszünk el a nagy szavak és emelkedett gondolatok tengerében, Indset pontokba szedte azokat a leghasznosabb gyakorlati tanácsokat, melyeket a vezetők a filozófus társadalomtól kaphatnak. Csokorba szedtük a legizgalmasabbakat:

 

  • Iktassunk be egy óra elmélkedést („thinking hour”) hetente!

A tudás nem jelent egyet a megértéssel. A magyarázatok kereséséhez és új kérdések feltevéséhez sokszor a problémák mélyére kell ásnunk. A kor vezetőinek el kell sajátítaniuk a gondolkodás művészetét, melyet kezdhetnek akár heti egy óra elmélkedéssel, egy „thinking hour” beiktatásával.

 

  • Meg kell békélnünk hiányosságainkkal ahhoz, hogy teret engedjünk új gondolatainknak.

A sebezhetőség a vezetők talán legsötétebb rémálma. Azonban el kell fogadnunk, hogy pont a makacsság, az arrogancia és a tudatlanság az, ami miatt torzító lencsén keresztül láthatjuk a világot. Akármennyire is rémisztően hangzik, a vezetőknek el kell fogadniuk hiányosságaikat, hiszen ezáltal szabadul fel a bennük rejlő kreativitás.

 

  • Kérdezzünk, kérdezzünk, kérdezzünk!

A változások eléréséhez elengedhetetlen, hogy feltegyük azokat a kérdéseket, amelyeket eddig még senki nem tett fel vagy amelyeknek még senki nem járt utána. Ki kell lépnünk a komfortzónánkból ahhoz, hogy előre tudjunk haladni, még akkor is, ha útközben biztosan találkozunk majd szkeptikusokkal.

 

  • Hagyjuk a fecsegést!

A „bullshiting” a társadalomba és az üzleti világba egyaránt beférkőzött, a tárgyalótermek állandó vendége. A vezetőknek ki kell játszaniuk kártyáikat, és segíteni a koncentrációt, ráterelve a fókuszt a fontos dolgokra.

 

  • Írjuk meg a saját sztorinkat!

Minden terméknek, márkának van egy sztorija. A vezetők és CEO-k szerepe, hogy megírják az emlékezetes és jelentőségteljes történeteket. Minden meséléssel egyre erősebbé válik a sztori, melynek befolyásoló ereje lehet, továbbá változásokhoz is vezethet.

 

Forrás: a teljes cikk ide kattintva érhető el.