Mobileszközre fel!

Kádas Antal
2012. április 17.

Az okostelefonok piaca az idén 46 százalékkal múlhatja felül a tavalyi értéket – számolt be a Reuters. Ez a trend érvényesül Magyarországon is: az idei Smartmobil konferencián elhangzott, hogy a tavaly eladott mobiltelefonok több mint 50 százaléka okostelefon volt, s ez az arány februárra 69 százalék fölé nőtt.

Mindez a cégek számára annyit jelent, hogy mobileszközön is könnyen elérhetővé kell válniuk. A nagyvállalatok nagy része tudja is ezt: miként a Corvinus Egyetem és az IFUA közös felméréséből kiderült, egynegyedük honlapja már ma is alkalmas mobileszközre, s további 25 százalék tervezi, hogy egy éven belül felzárkózik hozzájuk. Ezt a kisebb cégeknek is figyelembe kell venniük, annál is inkább, mert ez ma már nem különösebben drága, épp annak köszönhetően, hogy már nem úttörő próbálkozásokról, hanem valós piaci igények kielégítéséről van szó. A webes szolgáltató kiválasztásánál azonban ügyelni kell arra, hogy az ezzel kapcsolatos minőségi tudás még nem mindenhol van meg. Jó hír viszont, hogy gyakorlatilag napról-napra egyre több webdesigner cég szerzi meg a minimálisan szükséges tudást és tapasztalatot. Arra ugyanakkor egyelőre kevés cég alkalmas, hogy minden igényt kielégítő reszponzív weboldalakat készítsen, amelyek szinte minden készüléken hasonló élményt nyújtanak, és a tartalmak tálalásakor még a készülékek orientációját (álló illetve fekvő módban használjuk-e) is figyelembe veszi, de erre még az igény is elenyésző.

A távlatok beláthatatlanok. Pár évvel ezelőtt az egyik legnagyobb korlát a mobil eszközök kijelzőjének felbontása volt, míg ma már olyan nagy („HD”, illetve „retina”) felbontású készülékek jelennek meg, amelyek miatt tabletek esetében akár nagyobb felbontásra kell optimalizálni a tartalmat, mint a tipikus asztali gépek esetén…