Már elindult a próbaüzem a kecskeméti Mercedesnél, s részben éppen a gyár termelésének megkezdésétől várnak GDP-növekedést a második negyedévre gazdasági elemzők.
Már elindult a próbaüzem a kecskeméti Mercedesnél, s részben éppen a gyár termelésének megkezdésétől várnak GDP-növekedést a második negyedévre gazdasági elemzők. Íme két jó hír a napokból a Mercedesszel kapcsolatban. Általában az országra tett áldásos hatásokról szólnak a kommentárok, de érdemes figyelni arra is, hogy magának a városnak mi mindent jelent a gyár odatepelülése. Vegyük példának az oktatást, kezdve attól, hogy már két általános iskolát kibővítettek a Mercedesnél dolgozó német szülők gyermekei számára, a gyár támogatásával. Az új osztályok a német gyerekeknek épültek ugyan, de a közös iskolaépület nyilván lehetőséget teremt az ismerkedésre, közös programokra, arra, hogy a kecskeméti gyerekek világot lássanak úgy, hogy ki sem mozdulnak otthonról. Kecskeméten az elsők közt indult Magyarországon szakközépiskolai duális képzés tavaly szeptemberben, főiskolán pedig legelőször a „hírös városban” fog indulni idén szeptemberben. Ez a Németországban jól bevált forma azt jelenti, hogy a diákok a gyakorlatot nem az iskolában, hanem gyárban sajátítják el, a kecskeméti főiskolások konkrétan a Mercedesnél és a Knorr-Bremsénél.
A környék közlekedésében is katalizátor szerepe van az autógyárnak. Kecskemét négy nagy közlekedésfejlesztési pályázatot is elindított, például fejleszti az elővárosi közösségi közlekedést és kerékpárutakat is épít, utóbbit kifejezetten a Mercedeshez és annak beszállítóihoz bejáró dolgozók kedvéért.
És az új élményfürdőt vagy a teltházas szállodákat még nem is említettem…