A versenyképesség és a környezetvédelem kapcsolata

Németh Patrícia
2005. június 01.

A vállalkozások, piacgazdasági szereplők természetes magatartása a saját érdekeik, céljaik megvalósítására, elsődlegesen a profit elérésére irányuló törekvés. Ezen céljaik erős versenyképességük mellett érhetők el, amely több tényezőtől, többek között marketingmunkájuk színvonalától is függ. A környezetvédelem nem tartozik a vállalatok közvetlen és elsődleges céljai közé. Úgy is fogalmazhatunk, hogy ez is a közösség, a társadalom egészének érdeke. A cikk célja annak bemutatása, hogy milyen kapcsolat, összefüggésrendszer áll fenn a versenyképesség és a környezetvédelem között. A környezetvédelem oldaláról nézve ezeket a kapcsolatokat a verseny, a versenyszabályozás, a vállalkozások környezeti magatartását befolyásoló tényezők területein, valamint a vállalati stratégia és marketingtevékenységük szemszögéből mutatja be a szerző. Kiemelten foglalkozik azzal, hogy a környezetvédelmi szempontok milyen módon, milyen okokból kerülhetnek egyre nagyobb mértékben a vállalatok tevékenységét meghatározó tényezők közé.

A versenyképesség és a környezetvédelem kapcsolata

További módszertani ismeretek, gyakorlati megoldások a környezeti menedzsment témakörében elérhetőek Makray Judittól, a Környezeti menedzsment / Környezeti controlling rovat szerkesztőjétől.

Forrás: Corvinus Egyetem Környezetgazdaságtani és Technológiai Tanszék

Cimkék: , , , , , , , , , , ,