Az ipari beszerzés nem könyvkereskedelem

Albert Gábor
2012. június 01.

Az Amazon brand teszi érdekessé a hírt, hogy a világ legnagyobb e-kereskedője iparcikkek értékesítésébe is belevág, és a WC papírtól az elektronikai alkatrészekig mindent árusít majd Amazon Supply néven.

Az Amazon brand teszi érdekessé a hírt, hogy a világ legnagyobb e-kereskedője iparcikkek értékesítésébe is belevág, és a WC papírtól az elektronikai alkatrészekig mindent árusít majd Amazon Supply néven. Vannak már hasonló szolgáltatók, csakhogy azok egy-egy területre specializálódtak. Éppen ez az erősségük: értenek a termékeikhez, márpedig ipari beszállításnál fontosak a specifikációk. Vajon az Amazon Supply ügyfélszolgálata tud-e majd pontos választ adni a festékkazettákra vagy a csapágyakra vonatkozó kérdésekre?

A nagy gyártóknak egyébként nem újdonság az e-beszerzés, sokan már kialakították az erre szolgáló árveréses portálokat. Vagyis vevői oldalon jelentek meg az interneten, míg az Amazon kínálatot nyúlt. Hogyan találkozik majd a kettő, és melyik lesz a sikeresebb? Az is kétséges, hogy a neves gyártók hajlandóak-e lecserélni meglévő beszállítóikat, hiszen számukra nagyon fontos a bizalmi kapcsolat.

Mindig vannak innovátor cégek, amelyek kipróbálják az új dolgokat. Lesznek ilyenek most is. Az Amazon Supply sikere attól függ, hogy az első vevők elégedetten visszatérnek-e hozzá. Ha igen, egyre több követőjük lesz. De ez távolról sem vehető biztosra.