A mobil CRM bevezetése nemcsak informatikai kihívás

Csiszár Gergely
2014. március 18.

Lassan a sikeres értékesítés elengedhetetlen feltételévé válik a mobil CRM-rendszerek használata – állítja a superoffice.com cikke. A rendszer bevezetése azonban lényegesen többet jelent okostelefonok vásárlásánál és egy alkalmazás telepítésénél. Ahhoz, hogy sikeres legyen, újra kell gondolni a teljes értékesítési folyamatot és az értékesítési szervezet felépítését, működését. A cikk bemutatja az okokat, a hasznokat és a bevezetés feltételeit. Magyar nyelvű összefoglaló.

Mobil eszközök térnyerése
Várhatóan 500%-kal fognak növekedni a mobil CRM-alkalmazások 2014-re a Gartner elemzése szerint. Tavaly összesen 200 CRM-applikáció szerepelt az AppStore-ban, egy ilyen arányú növekedés 1200 alkalmazást jelentene az idei év végére.

A várakozást alátámasztja a mobilhasználat, azon belül is a mobilinternet-használat növekedése. 2013-ban a teljes internetforgalom 13%-a mobil eszközön bonyolódott le, ami jelentős növekedés a 2011-es 4%-hoz és a 2009-es 1%-hoz képest. A mobil eszközök térnyerését tovább erősíti, hogy a PC-értékesítések száma az elmúlt években folyamatosan csökkent.

Ezzel párhuzamosan a munkavégzés mind rugalmasabbá válik – vagyis nem csak az irodában dolgozunk -, ahogy a hagyományos asztali számítógépekre íródott CRM-rendszerek elmozdulnak a mobilalkalmazások irányába. A cégek számára lassan már nem választás kérdése, hogy mobilstratégiát készítsenek, hanem ez elengedhetetlenné válik a sikeres működéshez. 

Mi az a mobil CRM-rendszer?
Mobil CRM-rendszer segítségével az értékesítési csapat tagjai okostelefonon vagy tableten keresztül közvetlenül kapcsolódhatnak a vállalat CRM rendszeréhez. A kapcsolat létrejöhet mobilalkalmazáson vagy böngészőn keresztül. 

Mobil CRM-rendszerek főbb előnyei
A mobil CRM-alkalmazás lehetővé teszi, hogy közvetlenül vigyünk be adatokat a CRM-rendszerbe. Ennek köszönhetően az értékesítő az új leadet akár azonnal, útközben hozzá tudja adni a CRM-rendszerhez a telefonja segítségével.

Fontos előny az azonnali adatmegosztás is. Például az egyik értékesítő által hozzáadott új leadet a csapat összes tagja azonnal látja a telefonján, vagy egy találkozó előtt az értékesítő megkapja azokat az új információkat, amelyeket a központban éppen most rögzített a kollégája. Márpedig ez az alapja annak, hogy az értékesítési csapat tagjai hatékonyan együtt tudjanak működni. Az azonnali információáramlásnak köszönhetően az értékesítő csapat sokkal gyorsabban tud reagálni a felmerülő lehetőségekre, és személyre szabottabb kommunikációt folytathat a potenciális ügyfelekkel.

A mobil CRM-alkalmazásokban lehetőség van hívásemlékeztetők beállítására, hogy véletlenül se felejtsük el visszahívni az ügyfelet a megígért időpontban. A hívást követően az applikáció automatikusan naplózza a beszélgetést, és eltárol minden ügyfélinterakciót, így az értékesítőnek több ideje marad a valóban értékteremtő tevékenységekkel foglalkozni, kevesebb időt kell adminisztrációra fordítania.

Az értékesítési vezető a mobiltelefonja vagy tabletje segítségével bármikor ránézhet a rendszer által előállított valós idejű riportokra, elemzésekre és előrejelzésekre, nem kell megvárnia a havi vagy negyedéves riportok elkészítését. Ennek köszönhetően jobb döntéseket hozhat és több leadet tud a csapata üzletkötéssé alakítani. 

Bevezetés előtt folyamatszervezés
Mielőtt egy cég mobil CRM-rendszert vezet be, érdemes kitűznie azokat a célokat, amelyeket a használatával el akar érni, és érdemes megvizsgálnia, hogy az értékesítőinek mire van szükségük ahhoz, hogy kihasználják az azonnali adatmegosztás előnyeit.

A rendszer bevezetése többet jelent okostelefonok vásárlásánál és egy alkalmazás telepítésénél. A sikeres bevezetéshez újra kell gondolni a teljes értékesítési folyamatot és az értékesítési szervezet felépítését, működését.

Forrás: Superoffice.com

Cimkék: , , , , , ,