Az ügyfélérték-számítás módszertani kérdései

Velenczei Róbert
2004. március 01.

Szűkös erőforrások mellett is minden vállalat célja, hogy biztosítsa ügyfeleinek elégedettségét. A rendelkezésre álló források feladatokhoz, akciókhoz, egységekhez rendelésekor lényeges tudni azt, hogy kik azok az ügyfelek:
– akikbe érdemes beruházni,
– akiktől komoly bevételre és eredményre tehet szert a vállalat,
– akik a jövőben visszatermelik a múlt és jelen műszaki, infrastrukturális, fejlesztési stb. kiadásait.
A fenti kérdésekre kísérel meg választ adni az ügyfélérték-számítás.
Az alábbi, tudományos igénnyel, de közérthetően megírt tanulmányból a módszertannal ismerkedők egy átfogó képet kapnak az ügyfélérték-számításról, a módszertanban járatosak pedig olyan új fogalmakkal ismerkedhetnek meg, mint például a customer equity.

A szerzőről
Velenczei Róbert: az IFUA Horváth & Partners Kft. vezető tanácsadója.
e-Mail: robert.velenczei@ifua.hu

Cimkék: , , , , , , , , , , , , ,