Az önvezető autók megjelenése radikálisan átalakítja a személy- és a teherszállítás üzleti modelljét, működési környezetét. Ebben nagy szerepet kap az üzleti intelligencia és az adatelemzés.
Kicsit ugyan lemaradva a valóságtól – hiszen a Tesla, a Google, vagy az UBER és más, „hagyományos” autóipari gyártó cégek is élesben tesztelik önvezető autóikat több amerikai városban – az USA kormányzati szervei kidolgozták azokat az irányelveket, amelyek betartását elvárják a gyártóktól az ilyen technológiájú gépkocsik fejlesztése és tesztelése során.
A 116 oldalas anyagban (amely részletesen elérhető ezen a linken) a biztonságos tervezés, a fejlesztés és tesztelés, a kereskedelmi forgalmazás és a közúti használat előtti legjobb gyakorlatokra hívják fel a figyelmet.
A tervezet számol az autóipari gyártó cégek egymás közti információcseréjével is, vagyis hogy a technológia biztonságosabbá tétele érdekében azok (például egy balesetet követően) megosztják egymással tapasztalataikat. Az önvezető autók adatrögzítő és adattovábbító eszközeinek képesnek kell lenni arra, hogy mind a technológiai jellegű adatokat, mind a külső információkat egy közös adatbázisba töltsék fel. Ehhez a gyártók és az ellenőrző hatóságok is hozzáférhetnek, hogy közösen tudjanak fejleszteni és fellépni a hasonló balesetek megelőzése érdekében.
Azt gondolhatnánk, hogy a járművekben képződő adatok és információk elsősorban a mérnöki, műszaki fejlesztési tevékenység alapjául szolgálnak, de nem. Néhány példa arra, hogy hogyan alakítja át az autóipar teljes üzleti modelljét a várhatóan rendelkezésre álló óriási adatbázisok megjelenése.