A közösségi portál lehetőségeit, használatát bemutató cikksorozatunkban most a cégek Facebookon történő megjelenésének első lépéseivel foglalkozunk. Megvizsgáljuk, hogy célszerű-e a jelenlét, milyen energiákat célszerű befektetni a kialakításba, illetve szót ejtünk a tartalommegosztás néhány alapszabályáról.
Jelen legyen-e a cégünk a Facebookon? Ha igen, hogyan?
Az egyszerű és gyors válasz az, hogy igen, célszerű biztosítani a cég jelenlétét a Facebookon is, ahogyan a weben is. Ennek az oka, hogy egy díjmentes regisztrációt követően megkapjuk a kontrollt a cég Facebook-’oldala’ felett és ha nem akarunk vele napi szinten foglalkozni, elhelyezhetünk pár tájékoztató adatot és később, ha aktívabb jelenlétet szeretnénk, már nem nulláról kell indulnunk. A másik érv az igen mellett, hogy ha elég jelentős a vállalat, akkor így vagy úgy, de fel fog kerülni a Facebookra, jobb ennek elébe menni…
A Facebook egyre inkább egy átfogó platformmá válik: az emberek összekötésén túl először játék-platformmá vált, majd üzenetközponttá próbál válni (e-mail, chat és Skype-szerű ingyen beszélgetés biztosításával) és emellett a keresési funkcionalitása is egyre hangsúlyosabb. Hogy ez a platform jellegű megközelítés mennyire lesz eredményes és maradandó a következő években kiderül, de addig sem célszerű figyelmen kívül hagyni ezt a csatornát.
Egy cég számára a Facebook biztos megjelenési lehetőséget (ún. page) biztosít, lehetőséget alkalmazások elhelyezésére, kapcsolattartási lehetőségeket, hirdetések elhelyezését…