Belső elszámolások: a transzferárazástól az SLA-ig

Kozma László
2002. február 01.

A telekommunikációs szektor liberalizációja – hasonlóan az energiaiparhoz – új kihívások és feladatok elé állította a korábbi monopóliumok vezetőit. A hatékony működtetés egyik alapfeltétele a tevékenységek, a felősségi egységek és a kapcsolódó teljesítmények megfelelő rendszerbe foglalása a szervezet szintjén. Ezen célok elérésének egyik eszköze a belső elszámolási rendszerek kialakítása.
A szerző e területen szerzett tapasztalataira is építve röviden bemutatja az elszámolások és a transzferárak főbb típusait (kitekintve az SAP belső teljesítményszámítási lehetőségeire), majd áttekinti a belső elszámolási rendszerek kiépítésének és működtetésének alapvető szempontjait, valamint érinti a belső elszámolások kapcsán alkalmazható, napjainkban egyre divatosabb belső és külső szolgáltatási szint megállapodások (SLA) kérdéskörét is.

A szerző, Kozma László az IFUA Horváth & Partners Kft. vezető tanácsadója; az elmúlt években számos projekt révén szerzett tapasztalatot a telekommunikációs szektorról és az itt működő cégek sajátosságairól.

A cikk eredeti változata a Magyar Távközlés 2002 / 4. számában jelent meg.

Cimkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,