Amint azt a Deutsche Telecom példája is mutatja, az a cég, amelyik nem akar egy globalizált világban, állandóan változó gazdasági környezetben hányódó áldozat lenni, cselekvő, határozott vezetőket igényel. (Aktuális hír az Indexről: Jól teljesítő telekom cégek.)
Természetesen nem eliminálódik a vállalati víziók, stratégiák fontossága, ám a ma körülményei közepette ezek megvalósítását a cégek egyre gyakrabban a vízionisták helyett erős kezű vezetőkre bízzák. Ezen új menedzser-típusra egy további feladat is vár: integrálttá és hatékonyabbá kell tenniük a vezetési folyamatokat, mintegy megkoronázva a 90-es években elindított, jellemzően a termelés-szolgáltatás folyamataira koncentráló újraszervezési kezdeményezéseket.
A Manager Magazin hivatkozott rovatának szerkesztője, a cikk szerzője, Hans-Gerd Servatius a Horváth & Partners cégcsoport igazgatóságának tagja, a Stuttgarti Egyetem oktatója technológia- és információmenedzsment témakörökben.
Forrás: Manager Magazin