Magyar CFO-ja van a világ vezető szűrőgyártójának, a 3,5 milliárd euró árbevétellel rendelkező Mann+Hummelnek. Interjú Weissenbacher Emesével, a multinacionális vállalat igazgatóságának tagjával.
– Szatmárnémetiben születtem, a Kölcsey Ferenc Gimnáziumban érettségiztem. Kolozsváron nem fejeztem be a tanulmányaimat, csak 3 évet végeztem. 1986 augusztusában hagytam el férjemmel az országot.
Eredetileg csak a vakációnkat akartuk Magyarországon tölteni. Ismerősökön keresztül azt az információt kaptuk, hogy a Magyar Népköztársaság az erdélyi magyar kisebbséghez tartozókat humanitárius meggondolásból vízum és nyugatra érvényes útlevél nélkül átengedi Ausztriába. Összeszedtük minden bátorságunkat és nekiindultunk Hegyeshalomnak. Az információ igaz volt, és mi mint menekültek átkerültünk Ausztriába, ahol a traiskircheni ENSZ-menekülttáborban lejelentkeztünk. A férjem német származására tekintettel innen továbbmentünk Németországba.
1988-ban a téli szemeszterben Stuttgartban elölről kezdtem a közgazdasági tanulmányaimat. 1994 nyarán kaptam meg a diplomámat. Ebben az időben nem volt egyszerű egy fiatal anyának két gyerekkel állást kapni. Így elfogadtam a Mann+Hummelnél egy gyakornoki állást a humán erőforrás osztályon. 4 hónap után véglegesítettek.
A karrierem első 5 évében (1995-2000) különböző controlling funkciókban voltam. A következő 15 évben (2000-2014) general management vonalon dolgoztam, mind a termelésben, mind Business Unitban. Mielőtt CFO lettem, 5 évig vezettem az európai régiót, 6 országban 7 vállalatot.
– A vállalatra 3 fő trend gyakorol erős hatást: a fenntarthatóság, az e-mobilitás és a digitalizáció. Ez megköveteli
1. a gyors folyamatokat és döntéshozatalt (speed, agility, flexibility),
2. a kiválasztott piacokra, ügyfelekre, termékekre és stratégiai projektekre irányuló fókuszt valamint
3. a bátorságot, akaratot és a készséget a változásra (change management).
– Ezek a következők:
1. A Business Operating Model valamint a Financial Steering Model továbbfejlesztése, mivel a kettő szorosan összefügg,
2. A Shared Service Centereink globális szintre emelése úgy, hogy az adminisztratív tranzakciós folyamatok megszakítás nélkül (End-to-End folyamatként) menjenek végbe,
3. State-of-the-Art Treasury, Tax és IT-infrastruktúra,
4. Digital Finance térkép felállítása, valamint az első PoC (Proof of Concept) azonosítása és kivitelezése,
5. Customer Oriented Performace Culture kialakítása és a contollerek Business Partnerré való fejlődése.