Kockázatelemzés alapú marketingtervezés

Fekete István, Dr.
2003. szeptember 01.

A Matáv Rt-nél 2001-ben kísérleti jelleggel készült el egy olyan módszertan, amely az üzleti tervezés során a társaság üzleti bevételét érintő kockázati tényezők mindenre kiterjedő szisztematikus feltárásával és értékelésével segíti elő a megalapozott terv elkészítését. Az elkészült módszertant első alkalommal a 2002. évi üzleti terv elkészítése során került kipróbálásra. A munka két ütemben zajlott le: az első fázisban – 2001 őszén – történt meg a módszertan éles adatokkal történő feltöltése, majd 2002 tavaszán az első feltöltés óta rendelkezésre álló információkat felhasználva az aktualizálás. 2003 elején pedig a 2002. évi tényadatok ismeretében a terv-tény elemzést is elvégezték.
A módszertan rövid ismertetését, gyakorlati megvalósítását, illetve ennek feltételeit és jövőbeni továbbfejlesztési lehetőségeit összegzi a tanulmány.

Cimkék: , , , , , , , , ,