-Melyek azok a területek, amelyek kiemelten használják a BI-t?
-Ilyen a termelés, gyártás, értékesítés, marketing – a supply chain mentén minden. A különböző üzleti területek pénzügyi vonzatai fontosak; akkor fejlesztünk BI megoldásokat, ha az pénzügyileg hasznot hoz. Elsősorban az üzleti területekre szánjuk az erőforrásokat.
-Hová szeretnének eljutni, vagyis milyen a BI-jövőképük?
-Az IT fókusztól az üzleti kontextus felé fordulunk. Ez ugyanis már nem IT funkció, hanem business technology. Egyre fontosabb a self-service BI, már csak azért is, mert lehetetlen fenntartani egy centralizált IT megoldó szervezetet, amely önmagában minden üzleti igényt képes kielégíteni. Elkerülhetetlen, hogy az üzleti oldalon lévő kollégák is fejlesszenek, ehhez megteremtjük a feltételeket. Legyen egy data lake, amely minél nyitottabban elérhető, bármilyen eszközzel hozzá lehessen férni. Az évente elvégzett BI felmérésünkből látjuk, milyen nagy szükség van egy globálisan elérhető support hálózatra, amely üzleti emberekből áll. Emellett informális hálózatok jönnek létre. Olyan ez, mint egy belső közösségi média, ahol megosztanak mindent.