Értékesítési folyamatok gyorsítása – a Kyocera példája End-to-End folyamatautomatizáció 4. rész

Bitó János
2022. június 16.

Cikksorozatunkban olyan megoldásokat mutatunk be, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy üzleti folyamatokat end-to-end jelleggel automatizáljunk.

 

 

Az előző cikkben érintettünk logisztikai folyamatot, igaz, annak az importáfa-kezelési részét. Most lássuk, hogy egy értékesítés indítása, nevezetesen az a rész, amikor egy partnernek speciális árat kell jóváhagyatni vállalaton belül, hogyan tehető hatékonyabbá!

A Kyocera japán nyomtató- és másológép-gyártó vállalat. A vezetői korábban a partnereinek kiajánlható árat Excelekben, e-maileken keresztül hagyták jóvá. A folyamat jellemzően lassú volt, nem lehetett tudni, hol jár a jóváhagyás, illetve amikor egy végső döntéshozó vezetőhöz került, ő nem volt tisztában azzal, hogy előtte az összes szükséges jóváhagyás megtörtént-e. Ennek következménye pedig az volt, hogy nagyobb üzleteket veszített el a vállalat – mert későn tudott csak az ügyfeleknek visszajelzést adni adott ár elfogadásáról.

A megoldást a Bizagi low code rendszere adta, amely a vállalat tranzakciós rendszerével (SAP) is integrálva volt. Az implementálás nem volt gyors – 5 hónapig tartott – igaz, csak egy implementációs szakértő volt a bevezető csapatban. A megoldás eredményeként az adatokat egyszer kellett csak rögzíteni. A kapcsolódó rendszerekbe az integrációnak köszönhetően szintén bekerültek az adatok, illetve a szükséges ellenőrzések, validációk lefutottak. Első körben olyan folyamatot vezettek be, amely a jóváhagyásokat még teljesen emberi döntésekre bízta. Ezt később tovább finomították azzal, hogy múltbéli adatok alapján a rendszer javaslatot is adott a vezetőnek, hogy adott ár elfogadható-e vagy sem.

Az így átalakított folyamat immáron 10 nap helyett átlagosan 1,5 nap alatt zajlik le. A munkatársak felismerték, megértették, hogy a feladataik átrendeződtek: egy ilyen jóváhagyással már csak 20 percnyi feladatuk volt, így tudtak más feladatokkal is foglalkozni, illetve plusz üzletet realizálni. Utóbbi értékét a vállalat évi kb. 300 millió euróra teszi. És mindezek mellett az ügyfelek elégedettsége is jelentősen nőtt, hiszen a vállalt SLA szinten belül tudott visszajelzéseket adni a vállalat.

A vállalat itt nem állt meg: az SAP-val további integrációt terveznek (a jóváhagyott árazás betöltésére). Cél, hogy a folyamat még gyorsabban, de továbbra is transzparensen, ellenőrzött módon menjen végbe.

 

A szerző az IFUA Horváth vezető tanácsadója