Integrációs kihívások az üzleti intelligencia megoldásokban

Szesztay Gábor
2004. február 01.

Az üzleti intelligencia megoldások átütő ereje már a kezdetektől a különböző rendszerekben szétaprózódott információ egyesítésében, integrációjában rejlett. De az adatok integrációja mellett a gyakorlatban szükségünk lehet az üzleti intelligencia megoldások egymással történő integrációjára is.
Az operatív rendszerekkel való integráció a feladat, ha az alaprendszerekből valós időben kívánunk adatot kinyerni elemzési, döntéstámogatási célokra, vagy ha bizonyos eredményeket „visszatöltünk”.
A legnagyobb kihívást napjainkban mégis az üzleti intelligencia megoldásoknak az üzleti folyamatokkal, valamint a szervezet irányítási rendszerével való értékteremtő összefűzése jelenti.
A fenti kérdéskörökbe nyújt betekintést most induló sorozatunk bevezető cikke.

A szerző, Szesztay Gábor az IFUA Horváth & Partners Kft. tanácsadója, az üzleti intelligencia megoldások szakértője. Szakterülete: adatintegráció, vállalati jelentéskészítés.
e-Mail: gabor.szesztay@ifua.hu

Cimkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,